Teacher Hen Hanita

Teacher Hen Hanita
huberman school

יום שישי, 26 באוגוסט 2016

כמעט שנת לימודים חדשה...:) אוסף פעילויות קצת אחרות לפתיחת שנת הלימודים.

שנת הלימודים קרבה, בימים אלה הכיתות מסודרות, והגיע הזמן לחשוב על השבוע הראשון בבית הספר.
מה אני יכולה לעשות על מנת שתהיה התחלה נעימה? מה הדרך הטובה להכיר את התלמידים החדשים? איך בפעילויות מהנות אני מתחילה לקבל תמונת מצב לגבי היכולות הלימודיות של התלמידים שלי?

להלן מספר פעילות שיפתחו את השנה בהנאה והנעה:)

1. הספר "you're finally here" הספר באנגלית (מצורפת מצגת מהספר של מספר העמודים הרלוונטיים לקריאה והתרגום שלהם).

במהלך השנה אני משתמשת בספרי קריאה של מיטב הסופרים הישראליים שלנו, אך לצערי לא מצאתי ספר בעברית ש"שובר את הקרח" בהומור מיוחד. את הספר הזמנתי מindigo ובינתיים מירב חברתי מקנדה סרקה לי מספר עמודים.
(סרקתי מספר עמודים בלבד ממליצה לרכוש את הספר)  לחצו לסריקת הספר

הספר מספר על ארנב קטן שמחכה ומחכה ומחכה לקוראיו להגיע. בדיוק כמו שאני מחכה ומחכה לתלמידים החדשים שלי להגיע.
כמו בספר כך גם בכיתה התלמידים יצטרכו להסביר לי, למה לקח להם כל כך הרבה זמן להגיע לכיתה שלי.  באמצעות הספר נכיר אחד את השני, נשחק,  נכתוב ועוד...

א. קריאת הספר (הצגת הסיפור על הלוח באמצעות הברקו) על מנת לקבל השראה איך לקרוא כדאי להקשיב לקריאה של  הילדון החמוד.
ב. שיחה וכתיבה בעקבות המשפט החוזר בסיפור: מה לקח להם כל כך הרבה זמן להגיע לכיתה ? (כתיבה של חוויה מהחופשה), זמן נהדר לראות תמונת מצב כיתתית של כתב יד, פיסוק...
ג. עבודה בזוגות (חלוקת פיתקית דביקה לכל זוג תלמידים) : מה אני עושה כשמשעמם לי, כשמשעמם לי מאוד, כשמשעמם לי מאוד מאוד? ? (פעילות מתבקשת בעקבות קריאת הספר) פעילות מקסימה להכיר תלמידים חדשים, לעורר קצת צחוק , והכרה לעומק של תחביבים משותפים ותחביבים שלא הכרנו אצל חברינו.
ד. שיחה נוספת שמזמן לנו הספר הוא נושא הזמן. (מצורף דף פעילות) פעילות בזוגות, קבוצות ועוד... אז... כמה זמן לוקח למצוא מחט בערמת שחת? כמה זמן לוקח להכין שעורי בית? כמה זמן לוקח לאכול ארוחת ערב? ....


ה. סוף סוף אתם כאן... כתיבה על דברים שהם רוצים ללמוד ולעשות השנה בבית הספר.

2. מי אני במספרים?  מתמטיקה.

3. פעילויות במטרה לבנות קהילת לומדים, קהילה שבמהלך השנה תעבוד כצוות וכמשפחה. ניתן לעשות זאת באמצעות פעילויות גיבוש מגוונות:

  • אני מחלקת לתלמידים פתקיות ומאפשרת להם לשאול שאלות. שאלות הקשורות בבית ספר, עלי , או בכלל. לא לכולם יש שאלות וזה בסדר. אני עונה לתלמידים על השאלות ומשתפת אותם בחפצים אישיים שהבאתי מהבית: תעודה מבית הספר בו למדתי, ספורי ילדות (טלויזיה שחור לבן, ערוץ אחד, משחקים בחוץ ואמא שקוראת מהמרפסת את השם של הילד שלה על מנת למצוא אותו...:) , ציורים שלי מהעבר או כל חפץ וספור שיבינו שגם אנחנו עברנו דרך לפעמים עשינו טעויות (כל התלמידים שלי מכירים את ספור תסרוקת החתונה שלי:)) הם לומדים כל כך הרבה מפעילות זו. 
  • משחקי כדור (מי שמקבל את הכדור אומר את שמו, את שם התלמיד שמסר לו, או שם של בעל חיים ששמו מתחיל באות זו..)
  • השארת פתקים קטנים : מכירים את הפתקים שהורים משאירים לתלמידים בכריכים... אז בואו גם אנחנו ניתן להם פתק, מכתב מתוק וכדומה..אני אוהבת שאתמול עשית.... אני שמחה שקראת... את אלופה שעזרת ל...



4. ללמד כללים ונהלים: לא הכל בבת אחת... אני מתחילה תמיד עם כללים למשחק בהפסקה שם בדרך כלל  יש קשיים. וממשיכה כל יום עם כלל נוסף. מאוד חשוב לשמור על גבולות ברורים ולהמליל לתלמידים בדרך החיוב את הכללים.

אני מקווה שתקחו חלק מהפעיליות המוצעות פה וזה יקל עליכן לפתוח את שנת הלימודים.
לקבלת עוד רעיונות לימים הראשונים בבית הספר לחצו פה



3 תגובות:

  1. חניתה, תודה רבה - רעיונות מקסימים ומקוריים! בהחלט תרם לי מאוד.

    השבמחק
  2. If you are just about to start the School year it means that we are not working on the same time frame! In New Zealand we are just coming into our Spring, having had a cold Winter and our School year comes to an end in December. Lookiing forward to seeing what you post in your classroom again this year.
    Mr Webb and Room Three, Auroa Primary School, New Zealand. mrwebbauroa.blogspot.com

    השבמחק