Teacher Hen Hanita

Teacher Hen Hanita
huberman school

יום שני, 11 בינואר 2010

מהירהוריה של מורה1

הילדים בכיתתי החלו לכתוב בבלוגים האישיים שלהם. כתיבת יומן ספרותי/אישי. הבלוגים הם מחברות הכתיבה שלהם, רק שבניגוד למחברת התכנים החדשים מוצגים ראשונים, הכתיבה גלויה לכל, הבלוג פורץ גבולות.הבלוג שלי מרכז את הבלוגים הכיתתיים הקשורים זה בזה, ה"בלוגוספירה" של ג'2.
המטרה שלי היא ליצור קהילה לומדת מתוך עניין, תומכת, רפלקטיבית, כשילדים מקבלים תגובות לכתיבתם, זה מגביר את המוטיבציה לכתיבה נוספת.
לצערי אני נתקלת בקשיים רבים.

בבית ספרי מעבדת מחשבים אחת אשר משרתת כיתות רבות פעילות, כל מפגש בחדר מחשבים נפתח בהצגת 2 בלוגים שונים שילדי הכיתה כתבו,המוקרנים במקרן . הילדים קוראים, אנו משוחחים על הפוסטים שנשלחו והם מגיבים בעקבות הדיון. כרגע הילדים (בעלי יכולת טכנולוגית גבוהה) "לומדים" את הבלוג, עסוקים בחקר וגילוי, מתמודדים עם מכשלות טכניות, פותרים בעיות ועוזרים לחבריהם .אינני יודעת עדיין איך לרתום את ההורים..למרות שהם מכירים את סביבת הלמידה, הם עדיין שומרים על שתיקה ברשת (כבדהו וחשדהו?) אני זקוקה למחשבים ניידים זמינים בכיתתי מאוד קשה להפסיק תהליך באמצע כי צריך לפנות את חדר המחשבים.
תהליך הטיוט הוא ארוך..אני יודעת שבשיעור "רגיל" הייתי מספיקה חומר רב. אבל אני מאמינה שהלמידה הזו היא משמעותית, מעמיקה וטובה יותר (החשוב הוא האיכות ולא הכמות).
התלמידים לא רק משפרים את הכתיבה והקריאה, הם לומדים מיומנויות מחשב, לומדים לעזור אחד לשני כשהם נתקלים בקשיים טכניים.
כרגע,אני נותנת לילדים נושאים לכתיבה, עדיין הכתיבה אינה תמיד חופשית .
החודש נכנסנו לעשור חדש- 2010, צפו רגע בקטע קטן מהיו טיוב...



אני מאמינה שבעשור הבא בשנת 2020 לכל תלמיד יהיה IPHONE עם גישה לאינטרנט- בתי הספר כפי שאנו מכירים אותם לא ייעלמו בקרוב ... אבל צצים כמו פיטריות אחר הגשם בתי ספר חדשים, אחרים..למידה דרך בלוגים תהיה אחת מהאפשרויות. עד מתי נשאר עם העיפרון והמחברת האישית?

(הרהורים על הערכה חדשה בהרהוריה של מורה 2 בקרוב)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה