הבלוגים הכיתתיים הם כלי למידה זמין, כלי המעודד דיאלוג, רפלקציה, יצירתיות, ואיסוף מידע.
הם משקפים תהליך כתיבה ארוך טווח, מראים את ההתקדמות האישית של כל תלמיד.
מטרתי היא לאפשר לילדים להביע דעות, לשתף במחשבות, ובעיקר לכתוב ולקרוא מתוך הקשר ועניין.
קראתי לבלוג של כיתתי "מסע אחר" מכוון שכמו שיוצאים למסעות, יודעים מה היא נקודת ההתחלה, אך לא נדע לאן נגיע...
בבלוגים התלמידים כותבים על חוויות אישיות או משותפות בבית הספר, המלצה על ספר, סיפורים דמיוניים, רפלקציות על נושאים שונים ועל תהליכי למידה אישיים.
(אנו מעונינים בהמשך להרחיב את הכתיבה עם קהילה נוספות בארץ ובחו"ל )
בזמן השיעור, אני מבחינה כי הילדים מרוכזים, המוטיבציה לכתיבה גדלה, הם ממשיכים לכתוב ולהגיב גם בזמנם הפנוי.
היום שאלתי את התלמידים למה צריך לכתוב בבלוג? והאם כדאי לחזור ללמידה הקודמת...
ולהלן דוגמאות מפי הילדים (בבלוגים האישיים הם כותבים בהרחבה):
שגיא- "בבלוג רוכשים יותר יודע, זה עוזר לי לכתוב מהר, אני מכיר יותר את המחשב כשאני כותב, ואני לא מתעייף בכתיבה".
ניתאי- "לפעמים יש בעיות טכניות".
ילנה- "כיף לכתוב במקלדת מאשר בעיפרון, והכי כיף לכתוב על הרפתקאות. למדתי להגיב לחברים, ואני טובה יותר במחשב".
אלון- " הכתב ברור, ואז קל לקרוא את מה שכתבתי ואם יש טעות אפשר תמיד לחזור ולקרוא מה שכתבת. אני מתמצא במחשב, וכולם ידעו מה אנחנו לומדים".
ויטה- "קוראים איזה חוויות חוינו".
עמרי- "כיף לי שיש לי סוף סוף דואר אלקטרוני. בבלוג אנשים מכל העולם יגיבו, יקראו,ויכתבו".
רועי- "אני רוצה שאנשים ידעו מה אנחנו כותבים בבית הספר".
יאיר- "רק ככה יכירו ויקראו אותנו, הבלוג הוא כמו ספר זכרונות".
איב – "זה כיף ללמוד בעזרת מחשב לא משעמם".
מקסים – "כתיבה בבלוג טובה כי כל העולם יכול לראות".
דביר – "אני לומד שפות חדשות".
קובי- "אני למדתי דברים חדשים: להוסיף תמונות, לכתוב בבלוג".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה